hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > همدان| تویسرکان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

همدان| تویسرکان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در تویسرکان وجود دارد که برای حضور مسافران نوروزی آماده و مهیا شده و در این میان آرامگاه «حیقوق نبی» با ۲۵۰۰ سال قدمت برای میزبانی از گردشگران لحظه‌شماری می‌کند.

مقبره حیقوق نبی (ع) از قدیمی‌ترین آثار تاریخی تویسرکان است که حدود دو هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد و ساختمان آرامگاه حیقوق نبی (ع) نیز یکی از بناهای قدیمی ایرانیان است که با توجه به سبک معماری جالب آن به‌احتمال‌زیاد به دوره سلجوقیان مربوط است.

اجرای ۱۵ برنامه نوروزگاهی برنامه‌ریزی‌شده است

 مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان در همین خصوص و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای میزبانی از مسافران گفت: شهرستان تویسرکان از نظر تنوع، قدمت و ارزش آثار رتبه دوم استان پس از شهرستان همدان را دارد.

میثم الوندی عنوان کرد: شهرستان تویسرکان از ۲۲۱ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری برخوردار است که ۱۸۷ مورد از آن‌ها مربوط به بناهای تاریخی و ۳۴ مورد نیز مربوط به فضاهای طبیعی هستند.

او با بیان اینکه بناهای تاریخی و دیدنی تویسرکان مهیای میزبانی از مسافران است، گفت: آرامگاه حیقوق نبی (ع)، عمارت مسعودی به‌عنوان موزه تاریخ و فرهنگ، آرامگاه میر رضی و کاروانسرا و پل تاریخی شاه‌عباسی فرسفج برای میزبانی از مسافران مهیا شده است. او ادامه داد: همچنین موزه و سفره‌خانه سنتی حمام تاریخی سرابی، مسجد جامع سرابی، خانه دکتر اقتداری، بازار سرپوشیده تاریخی، مدرسه شیخ علیخان زنگنه، قلعه اشتران، پارک کمربسته سرکان و مسجد و چنار باغوار از دیگر جاذبه‌های تاریخی تویسرکان به شمار می‌روند.

الوندی منطقه حفاظت‌شده خان گرمز، دره شهرستانه، دره گزندر و منطقه سرکان را از جاذبه‌های طبیعت‌گردی شهرستان تویسرکان برشمرد و اضافه کرد: امور مربوط به حوزه میراث فرهنگی برای استقبال از میهمانان نوروزی در این اماکن به‌خوبی انجام‌شده است.

او با بیان اینکه امسال برای اجرای ۱۵ برنامه نوروزگاهی در ایام تعطیلات نوروز در شهرستان تویسرکان برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: برگزاری کارناوال شادی نوروز سلام، ویژه‌برنامه تحویل سال نو، استقبال از اولین مسافران نوروزی تویسرکان و جشن کودک، خانواده و گردشگری مدنظر است.

او از برگزاری جشنواره آش و شیرینی خانگی در تویسرکان خبر داد و گفت: گردهمایی نوروزی شعر و موسیقی تویسرکان، جشنواره فرهنگی ورزشی شهر فرسفج و سرکان، تور طبیعت‌گردی و جشنواره غذا در روستای اشتران نیز از دیگر برنامه‌ها است.

الوندی با تأکید بر اینکه نمایشگاه صنایع‌دستی نیز در مناطق گردشگری تویسرکان دایر می‌شود، گفت: برگزاری تئاتر همراه با موسیقی محلی نیز در برنامه‌ها قرار دارد.

طرح نوروزی آرامش بهاری برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان نیز از برگزاری آئین معنوی تحویل سال نو، در آستان مقدس امام زادگان (ع) در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا نوروزی افزود: آستان مقدس امامزاده محمد (ع) روستای شأن آباد و بقعه متبرکه حیقوق نبی (ع) تویسرکان محل برپایی این آئین در شهرستان تویسرکان است.

نوروزی با اشاره به برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری، اضافه کرد: این طرح در ۱۱ بقعه متبرکه سطح شهرستان تویسرکان همراه با اقامه نماز جماعت، برپایی غرفه‌هایی مانند کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، پاسخگویی به سؤالات دینی مسافران و گردشگران تا ۱۴ فروردین ۹۸ برگزار می‌شود.

فرماندار تویسرکان نیز از برگزاری ۲۰ برنامه شاخص در تعطیلات نوروز در شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: مهیای میزبانی از مسافران هستیم.

حبیب مومیوند عنوان کرد: برنامه‌هایی همچون جشنواره‌های غذاهای سنتی و بازی‌های بومی محلی و تور تویسرکان گردی و جشن شعر و تئاتر نوروزی در تویسرکان برگزار می‌شود و همه اعضا ستاد خدمات سفر این شهرستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

او جذب گردشگران در ایام نوروز را زمینه‌ساز توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تویسرکان دانست و اضافه کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید با برقراری تعامل بیش‌ازپیش با مردم شهرستان بستر را برای جذب بیشتر گردشگران فراهم آورند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
  1. 19 تیر 1399 15:31
     
    ممنون که جاذبه های همدان رو معرفی میکنید ما هم یک مرکزی راه انداختیم که هم جاذبه های همدان رو معرفی کردیم و هم به مسافرین و گردشگرایی که به همدان میان خدمات اسکان و اجاره سوئیت روزانه ارائه میدیم خواستم از مطالب خوبتون تشکر کنم و اینکه بگم با اجازتون قسمتی از مطالب شما جهت درج در وبسایتمون به آدرس
     https://siutehamedan.ir
    کپی شد
     ممنون میشیم تایید بفرمایید